Foto portada: l'AP-7, al seu pas pel Vallès Oriental. Foto: Cambra BCN.

La Cambra de Barcelona, amb delegació a Granollers, pressiona per la B-40 completa

La Cambra de Comerç de Barcelona, amb delegació a Granollers, la capital del Vallès Oriental, reclama que la B-40 arribi fins a Granollers. En una setmana en què el Quart Cinturó (B-40) ha tornat a ser notícia per la moció aprovada al Parlament i l’intens debat municipal per aquesta infraestructura, la Cambra de Barcelona, que té delegació al Vallès Oriental (no a l’Occidental, on hi ha la Cambra de Sabadell i també la de Terrassa) manifesta la seva posició sobre un dels trams més polèmics: Castellar-Granollers, fora dels darrers acords.

En un comunicat recollit per Europa Press, la cambra barcelonina, que té antena local a Granollers, reclama treballar en un “calendari d’execucions” per desenvolupar el Quart Cinturó fins Castellar/Sabadell. A més, han lamentat que el tram inicial d’Abrera fins a Terrassa, que hauria d’estar finalitzat l’any 2023 segons el Ministeri, porti “més de 50 anys en planificació”, i un retard considerable. Però a més, han anat més enllà, i n’han demanat la seva continuació fins a la capital del Vallès Oriental. És a dir, la B-40 completa.

Canalitzar el trànsit de l’AP-7

Cambra de Barcelona i del Vallès Oriental han recordat que la B-40 es va definir “com una via destinada a facilitar les relacions entre les ciutats de la segona corona de l’àrea metropolitana, i canalitzar part del trànsit que actualment passar per l’AP-7”. Mantenen que aquestes necessitats continuen vigents i per això reclamen treballar en una solució “que racionalitzi i equilibri el sistema amb un traçat alternatiu”. I, afegeixen, que cal un “pla per facilitar més i millors connexions entre polígons industrials”.

Des dels òrgans camerals han lamentat que el tram central de l’AP-7 pel Vallès i la B-30 s’han vist encara més perjudicats amb l’increment de trànsit arran de l’eliminació dels peatges, fins al punt que tenen “una barreja que congestiona la circulació i que va en detriment del desenvolupament social i econòmic del territori”.

El tram Castellar-Granollers, en punt mort

No obstant, aquesta reclamació no té gaires suports, ni tan sols entre les alcaldes de Terrassa i Sabadell, que defenen la connexió entre les dues ciutats per la B-40 amb un criteri de ronda proper als dos carrils per sentit i lluny de ser una radial. La prioritat és relligar les dues capitals del Vallès Occidental més enllà de la C-58, la N-150 i la carretera de Matadepera. “A parer nostre, no és necessari que la B-40 arribi fins a la capital del Vallès Oriental”, ha especificat l’alcalde de Terrassa. El Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) no preveu connectar fins Granollers.

Per altra banda, ERC ni tan sols vol la unió per una nova carretera entre Terrassa i Sabadell. Per tant molt menys amb Granollers (el tram entre Castellar i Granollers té un gran impacte paisagístic i ambiental). Els republicans són partidaris de crear un tramvia que connecti les tres capitals, a més de reforçar les línies ferroviàries. Mentre que la plataforma Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) s’ha mostrat convençuda que el Ministeri de Transports “no podrà materialitzar el tram pendent de les obres. El portaveu del grup, Toni Altaió, explicava que l’últim informe preliminar per tirar endavant l’autopista va expirar el gener del 2021 i va denunciar “el silenci administratiu” que s’ha rebut des d’aleshores cada vegada que ha demanat la certificació d’aquesta caducitat al govern espanyol.

Foto portada: l’AP-7, al seu pas pel Vallès Oriental. Foto: Cambra BCN.

Comments are closed.